Sayfalar

20 Şubat 2014 Perşembe

Anemon Çiçekli Yastık

Üç boyutlu nakışla işlenmiş anemon çiçekleri... 

Şubat ayında baharı yaşıyoruz, her yerde baharın habercisi mor, kırmızı, mavi anemonlar! Gözlerimi alamıyorum kırlardan, yeşilliklerden...

Hal böyle olunca içimden bunları yapmak geldi ve yaptım! Çok kolay olmadı, çuval kumaşı zor bir kumaş ama değdi! Szlerle de paylaşmak istedim, sevgiler...

Çiçeklenen kırlara ne çok yakışır anemonlar... 

Anemon çiçeklerinin diğer bir adı da Manisa lalesidir. 

Çuval kumaşı dokusu bu nakışa iyi bir arka plan oluşturdu.

Bu anemon çiçekli yastıkların yapılması en zor kısmı,
ortalarındaki siyah yuvarlaklar! 

Kanapeme bahar geldi! 

Evin her köşesine anemon çiçekli yastığımı koyup
resmini çekesim var! 


16 yorum:

  1. Uğraştığına ziyadesiyle değmiş. Ben de tam o ortadaki yuvarlaklar nasıl olmuş öyle diye düşünürken, zor olduğunu yazmışsın. Nasıl güzel olmuş ama çiçekler, nasıl gerçek gibi, ellerine sağlık :)
    Renkleri bu kadar canlı seçmene de ayrı bayılıyorum onu da belirtmeden geçmeyeyim :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Esen, teşekkür ederim. Siyah yuvarlakları yapmak içi kasnağa suda eriyen tela takıp, siyah ip beyaz masurayla önce yuvarlak bir daireyi içini doldurarak işliyorsun, sonra etrafına -ponpon yapmanın mantığıyla- iplik sardırıyorsun. Bayağı çok ip gidiyor. Ondan sonra kasnaktan çıkarıp, etrafını kesiyor ve beyaz masurayla dikilmiş olan arkasındaki kısmı ince uçlu makasla kesiyorsun. Kesilen o beyaz ipleri de tek tek tavuk yolar gibi elinle temizliyorsun. Olay budur. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş ,makine nakışı herhalde anlatımıza göre.Değmiş bence de .Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Nursel Hanım, evet makine nakışı. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. şahane olmuş hem de çuvaldan:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Noblesse, teşekkür ederim. Senin de çuval kumaşını sevdiğini ve çok güzel şeyler yaptığını biliyorum.

      Sil
  6. Bencede şahane olmuş,renkleri çok güzel kullanmışsınız,ortasını nasıl yaptığınızı bende merak etmiştim bilgi için teşekkürler.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Hanımcığım, sizi tekrar aramızda gördüğüm için çok mutluyum! Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  7. birkere daha sordum ama o konuyu bulamadım
    çuval kumaş aldım elde yıkadım sıkmadan kuruttum ama üzerindeki o değişik ispirto kokusu geçmedi vede sanki halen tüy döküyor gibi:((( daha ütüleyip dikmeden sormak şstedim aynı sorun oldumu ne yapmam gerekir
    bu arada bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yoruma cevabımı ikinci yorumunuzda yazdım. O cevabımda belirtmeyi unuttuğum için burada yazıyorum: Ben de çuval kumaşımı kumasci.com'dan alıyorum.

      Sil
  8. tekrar yazayım:))) olmadı sanırım jüt kumaş aldım elde yıkadım el sıvı sabunu sıkmadan kuruttum ama üstündeki ispirto kokusu geçmedi bir öneriniz varmı aynı sorun sizde oldumu kumaşcı.com dan almıştım
    tavsiyeniz varmı daha kesip dikmedim sormak istedim


    yastık bir harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yıldız, ben makinede yıkıyorum. Eskiden sıkma yaptırmıyordum, ütülemek zor olmasın diye. Geçen gün yanlışlıkla sıkma yaptırarak yıkadım -elde yıkama veya narin yıkama, 40 derece- ama sanki daha iyi oldu, o koku gitti gibi. Yumuşatıcı koymayı unutmayın. Koku tamamen gitmese de bu aşamalardan sonra rahatsız edici bir koku olarak görmüyorum ben. Hatta bu kokuyu seviyorum bile, kendine has bir koku bu, doğallığı çağrıştıran. Teşekkür ederim yorum için. Sevgiler..

      Sil
  9. Ben de o siyah ortaları nasıl yaptığını soracaktım ki, baktım açıklamışsın. Gerçekten zormuş. Ama emeğine değmiş, çok güzel olmuş, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hülya Kutlubay, yorumun için. Oyalayıcı ve sıkıcı bir süreç siyahları yapmak gerçekten. Ama olsun. Sevgiler...

      Sil
  10. muhteşem olmuş desem, beğenimi ve içimdeki bahar coşkusunu ifade etmiş olur muyum acaba??
    eline, emeğine, zevkine salğık. ba-yıl-dım:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Asortik! Ben de yorumunu çok sevdim. O bahar coşkusunu tetikleyen her şeye canımız feda!

      Sil